شناسايي علل پذيرش فرهنگ بيگانه در بين دانشجويان

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه:
مد گرايي حاصل زندگي انسان معاصر نيست بلكه در تمام دوران زندگي بشر بوده و هست. اما اگر اين پديده در هر دوره اي از تاريخ اگاهانه و با گزينش انتخاب و با توجه به فرهنگ و چارچوب هاي فكري و اعتقادي جامعه صورت بگيرد نه تنها موجب پيدايش نارسايي هاي فرهنگي و اجتماعي نشده بلكه به عنوان يك دستاورد اجتماعي به نوبه خود به رشد و تعالي فرهنگ و تمدن انان كمك هاي زيادي نموده و زمينه اراستگي مناسب زندگي را فراهم مي كند. در واقع مد گرايي مثبت به معناي اقتباس ازپيشرفت هاي اجتماعي و به كاربردن دستاوردهاي مثبت ديگران ضمن بر طرف ساختن زشتي ها و كاستي ها ازدچارشدن زندگي به يكنواختي خسته كننده پيش گيري  كرده وروزبه روز به استحكام بيشتر پايه هاي زندگي دسته جمعي كمك مي كند.اما بايد مراقب بود كه اين فرايند ازحا لت طبيعي خارج نشود زيراهمه ي استعدادهاي فطري اگرازحالت طبيعي خارج شود جنبه ي انحرافي پيدا كرده واثارسويي به بارمي اورد.اما جوانان (دانشجويان) بنا به مقتضيات سني و نيازهاي گوناگوني كه دارند و بسته به محيط هايي كه دران قرارمي گيرند دربرخي قلمروها همچون لباس وارايش بيشتراز ديگران درمعرض جريان مد گرايي قرارمي گيرند وچون مد در بسترزمان درحال دگرگوني است افراد سنين جوانتررا بيشترمي طلبد چون وقت ازادتري دارند و مي توانند پا به پاي مد حركت كنند.درك عمومي ما از واژه مدعموما به طرزلباس پوشيدن محدود مي شود،اما واقعيت اين است كه مد مي تواند شامل موارد گوناگوني اززندگي  روزمره باشد.موضوعاتي از قبيل: نحوه انتخاب موسيقي،ارايش،چيدن دكوراسيون منزل، اتومبيل و حتي حرفه و كار.البته نبايد به مقابله با مد بپردازيم  بلكه بهتراست به پرورش و تقويت وجوه مثبت ان دقت كنيم تا درسايه اين اتفاق جنبه هاي منفي ان كم رنگ ترشود وجاي خود را به جنبه هاي مثبت دهند. به هرحال هدف ازارائه اين تحقيق  تحليل پديده اجتماعي مد است كه سال ها مردم نقاط مختلف جهان را به خود مشغول كرده است و بيشترسعي كردم به ميزان تا ثيرپذيري ازفرهنگ بيگانه درزمينه ي مد لباس،ارايش وموسيقي دربين دانشجويان بپردازم. 

فهرست مطالب:
فصل اول:کلیات پژوهش
۱ـمقدمه 
۲ ـ بیان مسئله تحقیق 
۳- ضرورت واهمیت تحقیق 
۴ ـ اهداف پژوهش 
۵ ـ قلمرو زمانی ومکانی تحقیق 
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
۱ـ پیشینه تحقیق 
۲ ـ تعریف مد 
۳ ـتعریف فرهنگ 
۴ ـ هویت فرهنگی 
۵ ـ نشانه شناسی وفرهنگ مادی
۶ ـ فرهنگ پذیری 
۷ ـ تهاجم فرهنگی 
۸ ـ پیشینه ی تهاجم فرهنگی و مدگرایی 
۹ ـ سن 
۱۰ ـ پوشاک 
۱۱ ـ وسایل ارتباط جمعی 
۱۲ ـ کامپیوتر واینترنت 
۱۳ ـ موسیقی 
۱۴ ـ حکومت 
۱۵ ـ محل سکونت 
۱۶ ـ نظریه های مد 
۱ـ۱۶ آبراهام مازلو 
۲ـ۱۶ گئورگ زیمل 
۳ـ۱۶ هربرت اسپنسر 
۴ ـ۱۶ هومنز 
۵ ـ۱۶ کارل مارکس 
۱۷ ـ چهارچوب نظری (کارکردگرایی) 
۱۸ ـ فرضیه های تحقیق 
۱۹ ـ تعریف عملی ونظری متغر های تحقیق 
۱ـ۱۹ تعریف نظری متغیرهای وابسته 
۲ـ۱۹ تعریف نظری متغیرهای مستقل 
۳ـ۱۹ تعریف عملی متغیرهای وابسته 
۴ـ۱۹ تعریف عملی متغیرهای مستقل 
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
۱ ـ جامعه اماری 
۲ ـ حجم نمونه 
۳ ـ روش تحقیق
۴ ـ ابزار جمع اوری داده ها 
۱ـ۴ پرسشنامه 
۲ ـ۴ مصاحبه   
۳ ـ۴ اسناد و مدارک 
فصل پنجم: نتایج تحقیق
۱ـ بیان پیشنهادات و راهکارهای راهبردی تحقیق 
۲ـ بیان محدودیت های تحقیق 
منابع و ماخذ
ضمائم و پیوست ها

پرسشنامه
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 4468 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 85

حجم فایل:250 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش